Moğol Barbeküsü



  • 2 kişi için 250 gr et (ince ve uzun dilimler halinde kesilmiş beyaz veyaz kırmızı et)
  • 2 kişilik Çin eriştesi (noodle)
  • Sevdiğiniz tüm sebzeler : Ben brokoli, kırmızı biber, taze soğan, mantar, çarliston-sivri biber, karnıbahar, çeri domates, patlıcan, taze fasulye kullandım. İlave olarak pırasa, bezelye, dolmalık biber, soya fasulyesi, lahana, ıspanak, mısır, brüksel lahanası,kabak kullanabilirsiniz. Sebzeleri şeritler halinde dilimleyiniz.
 
  • Sos için: Meksika sosu, soya sosu, acı biber sosu, karabiber, tuz, kimyon, yenibahar, sumak kullanabilirsiniz.
  • Zeytinyağı
Yapılışı
  • Wok (çukur) tavanızı 2-3 yemek kaşığı yağ döküp iyice ısıtın, ve tüm sebzeleri atın. (ben resimde görülen tüm sebzeleri aynı anda tavaya aldım)
  • Sebzeleri bir yandan tavanızda çeviriken diğer yandan kaynar suda 5 dk çin eriştesinizi haşlayın, süzün. (Paketler içinde kişi adedine göre çıkacaktır.Ben 2 adet haşladım.)
  • Eğer domates kulanacaksanız bunu yemeğinize sebzelerin rengi değiştikten sonra katın.
  • Wok tavasında 15-20 dk harlı ateşte pişirdiğiniz sebzelerinize istediğiniz sosları ve baharatları katıp, çin eriştesiyle servis yapınız.
Not: et Kullanmak isterseniz, sebzelerden önce 5 dk etleri kavurup sebzeleri ilave edin.

0 yorum: